-
در کلاس
یکشنبه 27 آذرماه سال 1384 09:43
امروز زبان انگلیسی درس میدادم. به دانشآموزان اول راهنمایی . موضوع درس جملههای سئوالی بود. مجبور شدم برگردم و جملات سئوالی را به فارسی از ابتدا با آنها کار کنم. تا به خودم جنبیدم وقت کلاس تمام شد و درس زبان ماند تا شنبة دیگر . مدتی قبل به دانشآموزان اول دبیرستان مطالعات اجتماعی درس میدادم. موضوع درس تاثیر گروه بر...
-
شعر ناشنوایان (۲)
دوشنبه 7 شهریورماه سال 1384 22:38
یک شعر دیگر را ترجمه کردم. این شعر ها را ناشنوایان سرودهاند. متاسفانه شاعر نیستم وگرنه ترجمة شعر ها خیلی بهتر میشد. بعضی قسمتها را که مصادیقش در فرهنگ خودمان وجود ندارد ترجمه نکردهام. برای مثال وقتی شاعر میگوید “صدای تلویزیون را نمیشنویم، آن را فقط در زیرنویس فیلم میبینیم” طبیعی است که هیچ ایرانی ندیده است که...
-
معلم رابط تاثیری در پیشرفت دانشآموز ناشنوای تلفیقی ندارد.
یکشنبه 6 شهریورماه سال 1384 13:33
در فصلنامة پژوهش در حیطة کودکان استثنایی ، سال دوم ، شمارة 2 ، تابستان 1381 پژوهشی تحت عنوان “ عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم شنوای تلفیقی ” به چاپ رسیده است . این پژوهش توسط آقایان اصغر مینایی ، علی اکبر ویسمه و سعید حسن زاده انجام شده است . همانطور که از عنوان پژوهش برمیآید تلاش بر این بوده است تا...
-
سلام
چهارشنبه 2 شهریورماه سال 1384 16:26
سلام دوستان این یادداشت را قاعدتا میبایست در ابتدای وبلاگ قرار میدادم. اما فرصت نبود. سه مطلب قبل از این یادداشت را که مشاهده میکنید از پیش آماده داشتم و آنها را زودتر در وبلاگ قرار دادم. اما هدفم از راهاندازی این وبلاگ چیست؟ آیا میخواهم خودم را بنمایانم؟ آیا تعهد حرفهایام در مقام یک معلم ناشنوایان مرا به این...
-
مصاحبه با معلمان آموزش فراگیر
چهارشنبه 2 شهریورماه سال 1384 01:23
استفاده از تجربیات دیگران امر پسندیدهای است، سعی میکنم مطالبی از کارهای دیگران را ترجمه کنم و به تدریج در دسترس همکاران قرار دهم. بررسی کارهای دیگران انسان را قادر میسازد تا به کاستیها و برتریهای کار خود بهتر پی ببرد. توضیح : معلمان ویژه معلمانی هستند که در مدارس ویژه یا مدارس عادی کار میکنند و مسئولیت ویژهای...
-
یادداشت بردار یا Notetaker کیست و چهکار میکند؟
چهارشنبه 2 شهریورماه سال 1384 01:20
برای اینکه دانشآموزان و دانشجویان ناشنوا در تحصیل موفق شوند باید از خدماتی استفاده کنند که دانشآموزان و دانشجویان عادی از آن ها استفاده نمیکنند. یکی از این خدمات interpreter یا مترجم ناشنوایان است. مترجم ناشنوایان کسی است که "ارتباطات کلامی را با استفاده از زبان اشاره یا الفبای دستی به شکلی ترجمه میکند که افراد...
-
بخشی از یک شعر بلند (شعر ناشنوایان)
چهارشنبه 2 شهریورماه سال 1384 01:06
سرودهی : Dianne Switras ناشنوایی مردم از من میپرسند ناشنوا بودن مثل چیست ؟ ناشنوابودن ؟ چه طور بگویم خیلی ساده ، نمیتوانم بشنوم اما نه ! ناشنوا بودن بسیار فراتر از فقط نشنیدن است ناشنوا بودن مثل ماهیای طلایی است در تُنگی آب در حال دیدن چیزهایی که در حرکتند و مردمی که مُدام حرف میزنند ناشنوا به انسانی میماند در...